ŚLADEM WYSCHNIĘTEGO POTOKU | Buczek.bikestats.pl BUCZEK PROWADZI

z  e   w s i
n  a  d
K ł o d  a  w  ą.

Od 2015 roku prowadzę tutaj statystykę swej wędrówkowej aktyw-ności.

W Archiwum można podejrzeć całą moją aktywność, ale kogo to inte-resuje.

Na blogu zamieszczam tylko to, co moim zdaniem warto zobaczyć, czyli fotorelacje z wędrówek krajoznaw-czych oraz krótkie zajawki relacji zamieszczonych na Kole.

Więcej [choć niewiele] o mnie.
button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Moje relacje:

• Sprzęt Kross Evado 5.0

ŚLADEM WYSCHNIĘTEGO POTOKU

Czwartek, 15 września 2016 | Komentarze: 0

Krótka przejażdżka nad Jezioro Jasień w celu odnalezienia dawnego przebiegu początkowego odcinka Potoku Siedleckiego. Pierwotnie wypływał on z Jeziora Jasień na południe, przepływał przez południową część Jasienia czego śladem są małe oczka wodne na terenie działek oraz wśród pól i dzisiaj już osiedli [okolice ulicy Stężyckiej]. Dalej śladem jego przebiegu jest rów S-1 uchodzący do wybudowanego w 2011 zbiornika Jabłoniowa i następnie przepływający na wysokości ulicy Jabłoniowej pod Armii Krajowej i Kartuską, by po pokonaniu ogródków działkowych ujść do stawu w Zaborni, gdzie spotyka się ze współczesnym Potokiem Siedleckim płynącym ze Stawu Wróbla.

Z biegiem czasu, prawdopodobnie w XVIII wieku, czy to w wyniku czynników naturalnych, czy działalności człowieka, odpływ południowy z Jeziora Jasień stracił na znaczeniu na korzyść odpływu wschodniego, ale o tym kiedy indziej.

Migawka z wędrówki.

Południowy brzeg Jeziora Jasień. Dawny wypływ Potoku Siedleckiego.

Osiedle w budowie przy ulicy Potęgowskiej. Pierwotna dolina Potoku Siedleckiego.

Stawek [być może młyński] przy osiedlu na ulicy Gabrysiak.

Dla Marysi.

Roślinki bez dedykacji. Po prostu spodobały mi się.

Nadal przy ulic Gabrysiak. zaniżenie, którym kiedyś płynął potok.

Resztki młyna?.

Przeszkody na trasie wycieczki.

Dla Agnieszki.

Za ulicą Leczynową. Rów S-1. Dawny Potok Siedlecki.

Rów S-1. Dawny Potok Siedlecki. W głębi zbiornik retencyjny Jabłoniowa.

Rów S-1. Dawny Potok Siedlecki. Za zbiornikiem.

Przeszkoda. Trasa W-Z.

Między trasą W-Z a ulicą Kartuską. Rów S-1. Dawny Potok Siedlecki.

Za ulicą Kartuską. Rów S-1. Dawny Potok Siedlecki. W głębi ogródki działkowe.

Rów S-1 wpada do zbiornika przy Łabędziej.

Zbiornik w Zaborni przy ulicy Myśliwskiej. Na pierwszym planie ujście współczesnego Potoku Siedleckiego do stawu. Kilkanaście metrów po prawej ujście Rowu S-1.

Współczesny Potok Siedlecki powyżej stawu w Zaborni.

Staw młyński na Potoku Siedleckim w Krzyżownikach.