POMORSKA KOLEJ METROPOLITALNA | Buczek.bikestats.pl BUCZEK PROWADZI

z  e   w s i
n  a  d
K ł o d  a  w  ą.

Od 2015 roku prowadzę tutaj statystykę swej wędrówkowej aktyw-ności.

W Archiwum można podejrzeć całą moją aktywność, ale kogo to inte-resuje.

Na blogu zamieszczam tylko to, co moim zdaniem warto zobaczyć, czyli fotorelacje z wędrówek krajoznaw-czych oraz krótkie zajawki relacji zamieszczonych na Kole.

Więcej [choć niewiele] o mnie.
button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Moje relacje:

Mój zasięg:

POMORSKA KOLEJ METROPOLITALNA

Piątek, 1 stycznia 2016 | Komentarze: 0

We wrześniu 2015 roku zostały zakończone prace związane z jedyną od wielu lat w naszym kraju budową nowej linii kolejowej. Linia poprowadzona jest przez pierwsze 13 kilometrów po starotorzu wybudowanej w latach 1911-1914 linii kolejowej numer 234, czyli tzw. kolei staropilskiej, zwanej też kokoszkowską. W maju 2013 odbyłem z Agnieszką, Marysią [jeszcze nienarodzoną] i przyjaciółmi, pamiętną, pieszą wędrówkę szlakiem kolei staropilskiej. Tamta wędrówka poprzedzona była serią wizyt na trasie, skutkujących zgromadzeniem materiału zdjęciowego, który wplotłem w relację. Cały czas też w planie było przejechanie się pociągiem po trasie tamtej wędrówki. Myślę, że plan ten urzeczywistni się w maju tego roku. Teraz nadszedł czas, by zacząć odwiedzać odmienione miejsca i zrobić zdjęcia porównawcze, które wplotę w relację z majowego przejazdu.

Niniejszym zapraszam do zobaczenia w odcinkach, jak zmienił się przez trzy lata gdański odcinek linii kolejowej numer 234.

PKM I: Jasień - przystanek.

PKM II: Odcinek Brętowo - Jasień [cz. zachodnia].

PKM III: Odcinek Brętowo - Jasień [cz.wschodnia].

PKM IV: Odcinek Matarnia - Kiełpinek.

PKM V: Niedźwiednik i okolice.

PKM VI: Odcinek Niedźwiednik / Strzyża.

PKM VII: Strzyża / Brętowo / Migowo.

PKM VIII: Odcinek Brętowo - Niedźwiednik.

PKM IX: Odcinek Jasień - Kiełpinek.